מה קרה לחשבונות הונדור של אמזון ומה כדאי לעשות בהקדם?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
ניר זגדון

ניר זגדון

מנכ”ל מייסד של חברת eCommunity בעל תו ה SPN ספק מורשה מטעם אמזון

באמזון יש מספר מודלים של עבודה,

Amazon Vendor –

צורת העבודה שרק ספקים שהוזמנו על ידי אמזו לתוכנית ן יכולים לעבוד בה, אמזון רוכשת את הסחורה אחת לשבוע (לרוב יום שני או רביעי) על ידי יצירת PO – PURCHASE ORDER . על הספק לספק את הסחורה בחלון הזמן שהוקצה לו על ידי אמזון, הספק מוכר את הסחורה לאמזון במחיר מוסכם מראש ( Wholesale price ) ואמזון מוכרת לצרכן במחיר שהיא מוצאת לנכון ( Retail Price ), יותר מדויק להגיד במחיר שהאלגוריתם של אמזון מוצא לנכון. לא פעם היינו עדים למצב של מכירה במחיר הפסד על ידי אמזון.

מצידו של הספק היתרון של שיטה זו הינה “מימון המלאי” על ידי אמזון ואי תשלום לאמזון על אחסנה, עמלות מכירה ועוד.

החיסרון העיקרי הוא חוסר שליטה במחיר הצרכן, דבר שהיווה בעיה משמעותית ליצרנים אשר מוכרים גם בחנויות

AMAZON SELLER

נקרא גם מוכר צד שלישי – 3P , בעצם חשבון המוכר הרגיל באמזון,

המוכר “ממן” את המלאי, משלם לאמזון עמלות מכירה (לרוב 15%) ועמלות לוגיסטיות.

המוכר קובע את מחירי השוק .

אז מה השתנה במרץ 2019

אנו עדים בשבועות האחרונים לחוסר הזרמת PO במספר חשבונות VENDOR שאנו מנהלים.

משיחות עם אמזון נראה כי אמזון בוחנת את המשך ההתקשרות העיסקית עם אותו חשבון ואם נכון שיעבוד במודל VENDOR. ברור כי אמזון מרוויחה יותר ממודל צד שלישי 3D SELLER

משיחות עם התמיכה הטכנית של אמזון וונדור כרגע טוענים לרוב ל”כשל טכני”.

במספר בדיקות עם קולגות באמזון נראה שהם כרגע מכוונים כרגע להשאיר רק חשבונות VENDOR שמוכרים מעל 10 מליון דולר בשנה, אבל רב הנסתר על הכלוי.

חשוב לציין שאנו עדים למגמה זאת רק ב AMAZON ארצות הברית בשלב זה.

אמזון עדיין לא יצאו בהודעה רישמית, אף הדוברת שלהם “סירבה להגיב”.

ישנה אפשרות שאמזון מבצעים את המהלך כסינון ספקים, בסופו של תהליך ימשיכו עם חלק מהספקים. כמו כן נראה שאמזון מבצעים את המהלך כהכנה למערכת ONE VENDOR מערכת ספקים חדשה שאמורה להיות בהשקה במהלך 2019

איך זה ישנה את השוק

באופן ישיר המשמעות הינה פחות היצע על ידי חשבונות VENDOR , בעצם חשבונות צד שלישי אמורים למכור הרבה יותר בטח בתקופה המיידית.כמו כן ישנם מותגים רבים שנמכרו עד היום רק על ידי VENDORS

לא ברור עדיין מה עתידם.

מה לעשות אם אני חשבון VENDOR

1.הסיכון הראשון הוא פגיעה משמעותית בערוץ ההכנה שנקרא AMAZON. מומלץ באופן מהיר ביותר להקים חשובן צד שלישי (זוהי טכניקה נכונה בלי קשר לנושא האחרון) לתפוס בעלות על דפי המכירה ולשלוח סחורה למחסנים. (בעקבות המהלך צפויים עומסים על המחסנים בתקופה הקרובה).

חשוב לציין שחשבון VENDOR יכל עד היום להכניס חשבון בנק בכל העולם, חשבון צד שלישי חייב להכניס פרטי חשבון בנק אמריקאיים, יש לכך פתרונות מהירים ומואשרים על ידי אמזון ( פתרון תוך יומיים עד שלושה) – אנא פנו אלינו ונשמח לסייע בעניין
2.הסיכון המשני הוא אפשרות “איבוד המותג” TRADE MARK, חשבונות VENDOR לרוב לא היו צריכים לבצע רישום מותג BRAND REGISTRY .

על אותם חשבונות לבצע רישום מותג בהקדם האפשרי על ידי חשבון צד שלישי מתוך חשש שהמותג שלהם יכול להיתפס על ידי אחרים.

אמזון הינו שוק דינאמי משתנה , המוכרים בו צריכים להגיב באופן מהיר לשינויים.

כותב המאמר מנכ”ל מייסד של חברת eCommunity בעל תו ה SPN ספק מורשה מטעם אמזון

השאר תגובה

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

קבלו עדכונים על כל מה שחם בעולם האיקומרס, מבטיחים לא להספים!